Sommerferie 2010

Uge 26 - 27 - 28 - 29

2. del

Fre. d. 2/7  Afgang Camping Hell kl. 10.00 temp. 26º Ankomst Cerenella ved Gardasøen kl.14.30 www.camping-serenella.it

En strækning på ca. 300 km. hvor vi kører på motorvej hele turen.

Vi har været på Camping Cerenella adskillige gange, og foretrækker den, fordi den passer til vores behov. Der er asfalteret cykle/gangsti til både Garda by og Bardolino. Vore børn foretrækker pladser, hvor der er mere gang i underholdningen og større pools osv.

Vi fandt en god plads med en skyggeplads til vores lille bord.

På plads i skyggen. Temp. 34º                                                                                                                               Ole passer grillen.

Lør. d. 3/7 Cyklede tur ind til Garda by - slentrede rundt i de små gader, og endte på en cafè med udsigt over Gardasøen, og nød et glas aperol.

Det var stadig ulideligt varmt, så det var dejligt med noget koldt at drikke.

Grillede til aften og fik 10 dråber vand.

Søn. d. 4/7 Vi besluttede at køre en tur op i bjergene. Vi kom til byen Prada, hvorfra der gik en lift, til toppen af bjerget - men det var sådan en lift, man skulle stå oprejst i,

så vi nød at se andre der turde tage turen (jeg turde ikke)

Liften så ud til at gynge en del - så jeg skulle ikke nyde noget.                                                                    Nød istedet en iskold øl ved liftstationen.

For ikke at køre samme vej hjem, som derop - fandt vi en lille vej med en del hårnålesving - en rigtig smuk tur!

Meget smal vej.                                                                                                                                              En del hårnålesving med et lille kig til Gardasøen.

Gennem varmedisen kan man ane byen Malcesine.                                                                                                 Igen Malcesine.

Vel hjemme igen, var der dømt afslapning, på vores skyggeplads.

Man. d. 5/7  I nat torden og regn - håbede at det havde frisket lidt op, men her til morgen, stadig meget varmt. I dag ville vi køre op for at se kirken der er bygget på en

bjergside. Vi kan se den ude fra motorvejen, lige før afkørslen til Affi, men ville gerne se den tæt på. Vi kørte til Spiazzi, og måtte gå resten af vejen - pyh ha 35º

Vejen ned til kirken er ret kuperet - men meget at se på. På vilkårlige steder er der lavet skulpturer i kobber der viser faserne i Jesu korsfæstelse.

Rigtig flot udført.                                                                                                                                     Disse abetræer, mødte vi også på vej ned til kirken.

Nu er vi næsten ved målet - men skulle lige først gennem denne tunnel.                                                                     Et lille kapel.

Her er vi så endelig nået til Madonna Del Corona kirken                                       Men inden vi tager de sidste trin op til kirken, puster vi ud og nyder de fantastiske udsigter.

Flot og velholdt.                                                                                          Her føler man virkelig, at man står på afgrundens rand.

Et kig ned i dalen hvor floden Adige snor sig.                                                                   Foran kirken, som er meget smuk udenpå.

Jeg har ladet mig fortælle, at i tidernes morgen, var der kun adgang til kirken,                        Kirken ligger i 774 m. højde, "på afgrundens rand" Den ældste del af kirken er fra

ad trapper nede fra Adige dalen.                                                                                   1500 - tallet.

Kirken set indefra - også velholdt, men ikke nær så prangende, som andre katolske kirker vi har set.

Et sidste blik på kirken, inden opstigningen begynder.                                                        Opstigningen er begyndt, og igen studerer vi skulpturerne, fra Jesu korsfæstelse.

Endelig oppe igen - vi var helt opkogte i ansigtet, på grund af varmen, men det                                       Efter Spiazzi, kørte vi til byen Ferrara De Monte Baldo.

var en god fornemmelse - vi havde fået motion, samtidig med oplevelser.

Vi fandt et rigtigt hyggeligt sted, hvor vi kunne puste ud, og betragte forbipasserende,

og samtidig nyde en iskold øl. Bemærk spejlet på muren - meget charmerende.

Øverst oppe i byen, havde man bygget en ny bydel, som lå med en fantastisk udsigt over bjergene. Lige på den anden side, lå et kæmpe stort hus/skole/institution,

Gråt - trist, omhegnet med pigtråd - ikke særligt opmuntrende udsigt - vi fandt aldrig ud af hvad det var.

Det begyndte at trække op med mørke skyer - og vi begav os hjemad - håbede lidt på en tordenbyge, men det blev ikke til noget.

Vel hjemme igen, gik vi en tur ned til søen - varmedisen er der stadig her i skumringen. Grillede igen til aften.

Tirs. d. 6/7

Mikkel, Jane, Frederik og Mille kom på besøg, og vi besluttede at gå en tur ind til Garda.

Frederik og Mille undersøger lige om brostenene nu er lagt ordentligt.                                          De små ben trænger til en pause, og vi nød en sval brise ude på broen.

Ja, de er meget nysgerrige, de børnebørn - mon der svømmer fisk under broen?                    På vej hjemad, var Frederik meget optaget af alle de firben, som slikkede sol,

så han opdagede slet ikke hvor langt vi gik.

På hjemturen kommer vi også forbi en strandbar, hvor vi fik lidt at spise.                               Resten af turen hjem, gik som en leg - der var jo masser af firben, som skulle

Mor og datter bytter solbriller.                                                                                                 studeres.

Vi hentede pizza fra campingpladsens restaurant til aften.

Ons. d. 7/7  Så er der marked i Lazise - og havde aftalt at mødes der, med begge børn, svigerbørn og børnebørn. Vores ældste datter + familie bor på Camping La Quercia

www.laquercia.it  som er i gå-afstand fra Lazise - og deres foretrukne.

Målet endeligt nået.                                                                                                                                         Den naturskabte bro.

Et rigtigt spændende sted - og meget at se på, og undersøge.                                                                                           Frederik elsker naturen.

Billederne her er fra en restaurant inde i Lazise, hvor vi alle trængte til noget koldt at drikke - temp. 35º  En lidt forvirret dag - ikke let at holde styr på tropperne, når der er marked i byen - men dejligt at se dem allesammen. Efter markedet tog vi alle hjem til hver "vores" campingplads.

Vi havde luftet tanken om, at vi ville se om vi kunne finde den naturskabte bro, Ponte Di Veia i morgen, og Mikkel og Jane + børn, ville gerne gøre os følgeskab, så vi aftalte at mødes næste formiddag.

Resten af dagen - ren afslapning.

Tors. d. 8/7

Vi kører hjemmefra ved 10- tiden. Mikkel & Jane holder klar uden for campingpladsen, og vi begiver os afsted - en meget snørklet tur - begge børn er køresyge. Desuden har vi lidt svært ved at finde stedet - men det lykkedes.

Ole under broen.                                                                                                          Broen ovenpå - Hvis man ikke ved det - er det ikke let at se, at det er en bro.

Vi fik frokost på en restaurant, som var i nærheden af nedgangen til broen.                                                      Frederik og Mille fik en is til dessert.

Efter frokost, kørte vi hjem til hver "vores" campingplads.

Ole og jeg cyklede en tur ind til Bardolino - skønt med en cykeltur langs søen, hvor det trods alt lufter lidt mere.

Bestilte igen en aperol - en meget læskende drik, som vi fik smag for.                                      Var så heldig at få et billede, af en af de store græshopper, el cikader?

Det er sjældent, vi har set dem - kun hørt deres karakteristiske lyde.

Hjemme igen, er det tid at pakke sammen - med alt hvad det indebærer, da vi skal videre i morgen.

Vi havde for et par dage siden fået nye naboer - et dansk par, som lige var kommet fra Corsica, og var på vej hjem. Vi inviterede dem over til et glas vin, og det blev til en hyggelig aften, hvor vi fik udvekslet ferieoplevelser.